Zakelijk en professioneel overkomen? Huur een bedrijfsruimte!

U bent ondernemer en werkt vooralsnog vanuit huis. Misschien bent u hard aan het groeien en is er binnenkort sprake van teamuitbreiding. Of u wilt uw klanten op een nette, zakelijke locatie ontvangen. Dan is een bedrijfsruimte huren wellicht iets voor u. Via Workspot bieden wij verschillende kantoorruimtes door heel Rotterdam. Alle kantoorruimtes zijn voorzien van de juiste faciliteiten zodat u professioneel over komt. 

Populair: Flexplekken

Flexibele werkplekken zijn de uitkomst voor ondernemers. Helemaal als je een startende, zzp’er of een ondernemer bent maar op zoek naar een vaste maar wel flexibele werkplek. Deze flexibele werkplekken worden aangeboden in Rotterdam of omstreken.

Voordelen van een bedrijfsruimte

Het huren van een bedrijfspand of winkelruimte heeft bepaalde voordelen ten opzichte van kopen. Je hoeft bijvoorbeeld geen hypotheek af te sluiten en de verhuurder zorgt voor het onderhoud. De huur opzeggen is bovendien gemakkelijker dan het verkopen van een pand. Het hebben van een kantoor is dus erg handig als u een bedrijf heeft. Het is heel fijn om uw klanten goed te kunnen ontvangen wanneer u een zakelijk gesprek moet voeren wat niet telefonisch mogelijk is. Het geeft een goede indruk als u uw klanten ontvangt in een goed kantoor. Verder is het fijn om een vaste plek te hebben. Hierdoor heeft u alles en iedereen op één plek en is alles overzichtelijk. 

Huurprijzen bedrijfsruimtes

Dit vragen ondernemers het vaakst. Deze vraag is ook gelijk het moeilijkst te beantwoorden. De huurprijs van een kantoorruimte is namelijk van zoveel dingen afhankelijk. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de locatie, de grootte van de je kantoorruimte en overige factoren. Doordat Workspot een groot aanbod heeft aan verschillende goedkope kantoorruimtes in Rotterdam en omstreken zit er altijd wel een locatie tussen met een geschikte huurprijs.  

Deze factoren zijn van invloed op de huurprijs van een bedrijfsruimte:

  • De locatie & bereikbaarheid
  • De grootte van je kantoorruimte
  • De faciliteiten
  • Hoeveel medewerkers er moeten werken
  • Het type kantoor (creatief of zakelijk)

De grootte van jouw bedrijfsruimte

Hoeveel vierkante meter kantoorruimte heb je nodig? Dit is de eerste vraag die wij stellen als je opzoek bent naar een kantoorruimte. In je zoektocht naar een geschikt kantoor moet je rekening houden met veel verschillende aspecten. Als eerst kijk je natuurlijk naar het aantal vierkante meters (m2) je nodig hebt voor je kantoorruimte. Vervolgens kijk je naar geschikte locaties, prijs en faciliteiten. Bij Workspot denken wij graag met je mee. Vaak zien mensen in dat het aantal vierkante meters dat ze noemen best een grote ruimte is. Bij Workspot hebben wij verschillende ruimtes zodat je keuze hebt uit verschillende groottes, prijzen en locaties.  

Hoe bereken ik het minimaal aantal vierkante meters voor mijn kantoorruimte?

Heb je werknemers in dienst? Dan moet je rekening houden met afmetingen welke zijn vastgelegd in de NEN 1824. Hierin staat beschreven hoe werknemers zijn of haar werkzaamheden veilig en zonder nadelige gevolgen voor hun gezondheid kunnen uitvoeren. Hierbij kan gedacht worden aan voldoende bewegingsruimte.

Hoe kun je nu makkelijk berekenen hoeveel vierkante meters je nodig hebt voor je kantoorruimte? Door de tijd heen is de manier van werken verandert. Daardoor is het aantal vierkante meters wat je nodig hebt voor je kantoorruimte ook verandert. Steeds vaker werken medewerkers vanuit huis of vanaf een flexplek in Rotterdam bijvoorbeeld. Om te berekenen hoeveel vierkante meters je nodig hebt voor je kantoorruimte maak je een optelsom van verschillende onderdelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *