Altijd heel zakelijk alles op het gebied van business lifestyle.

Doelgericht adverteren met narrowcasting.

Doelgericht adverteren met narrowcasting.

Het begrip narrowcasting is steeds groter aan het worden, maar wat is narrowcasting? Met behulp van beeldschermen een gerichte doelgroep bereiken op het juiste moment. Eigenlijk kan deze methode heel breed gebruikt worden. Voor elk groot bedrijf is het een mooie toevoeging om de personeelsleden van informatie te voorzien. Maar het is ook een goede methode om bezoekers, klanten en patiënten van informatie of reclame te voorzien.

Narrowcasting succesvol maken

Om narrowcasting succesvol te kunnen maken is de juiste soft en hardware van belang. Om ervoor te zorgen dat de content vertoond wordt is narrowcasting hardware noodzakelijk. Met behulp van een digital signage player kan de content vertoond worden op de beeldschermen. Wij raden u aan om grote beeldschermen te gebruiken die bedoeld zijn voor het afspelen van narrowcasting. Ontwikkel aantrekkelijke content om ervoor te zorgen dat de beeldschermen de aandacht van bezoeker trekken. Om deze content te ontwikkelen en te publiceren is het verstandig om gebruik te maken van narrowcasting software. Het is mogelijk om deze narrowcasting software in abonnementsvorm te gebruiken. Daarna is het tijd om een afspeellijst te gaan maken. Met narrowcasting is het mogelijk om doelgericht te adverteren, we moeten dan wel op de hoogte zijn van het gedrag van deze doelgroep. Na het analyseren van de doelgroep kan de juiste content vertoond worden. Naast het klaarmaken van de juiste content is de huisstijl heel belangrijk. Daarom is het mogelijk om een template te ontwikkelen die overeenkomt met de huisstijl van uw bedrijf. Op deze manier is er direct een herkenningspunt bij de bezoekers.

Waar kan narrowcasting ingezet worden?

Nu we weten hoe narrowcasting succesvol kan worden is het de vraag waar we de narrowcasting gaan uitzenden. Hier is geen direct antwoord op, narrowcasting kan namelijk overal ingezet worden. Bij een grote organisatie kan het gebruikt worden om iedereen op de hoogte te brengen van verjaardagen, loopbaan opties, nieuws, onverwachte vergaderingen en om nieuwe personeelsleden voor te stellen. Zoals u merkt is er intern al heel veel mogelijk daarom zijn de mogelijkheden extern nog aantrekkelijker. Zo kan een scherm gebruikt worden om bezoekers van een winkelcentrum of bedrijf welkom te heten. Ook vinden we narrowcasting veel in wachtruimtes terug. Hier hebben bezoekers namelijk de tijd om de vertoonde beelden tot zich te nemen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de bezoekers op de hoogte te houden van de wachttijden. Maar naast het vertonen van de wachttijden zijn er nog een aantal voorbeelden:

Product of bedrijfsvideo’s
Reclame
Nieuws
Social media

Naast het vertonen van content is het ook mogelijk om de bezoekers interactief om te laten gaan met de narrowcasting hardware. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om in een grote stad of winkelcentrum een routebeschrijving op te vragen via een narrowcasting scherm. Maar het kan ook in een showroom ingezet worden. Klanten kunnen op een gemakkelijke manier alle mogelijkheden en kleuren van een product bekijken en eventueel bestellen. Op deze manier kan iedere klant zich goed oriënteren op de mogelijkheden die er zijn zonder de hulp van een medewerker.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *